Terbungkam...

Assalamualaikum...

Berbulan lamanya aku meninggalkan daerah pem'blogger'an...
Mencari diri, idea terperuk mati, kesesakan jadual diri dan hati...
MacamMacam menduga untuk aku meneruskan langkah...

Seminggu lepas aku mencipta satu lagi sejarah baru dalam diari jiwa...
Meletak kesan tapak di muka bumi UKM...
Bahagia, sangat bahagia biar pada mula aku keluh kesah sendiri...
Berfikir negatif tak henti... Manusia! Memang itu dasar pemikiran kita...!

Kolej Aminuddin Baki berselirat permulaan kekuatan rohani aku...
Berjumpa, bersapa dengan beberapa jenis manusia, buat aku lebih kuat...
Lebih sabar dan lebih tahu...
Manusia itu berbeza! Sama sekali berbeza...
Bukan lagi seperti zaman sekolah tok nenek dulu...

Bertemu keegoaan yang lebih tinggi dari kita..
Buat kita kadangKadang terbungkam sendiri dalam ceruk nadi...

Berfikir sendiri kenapa?
Kenapa? dan terus kenapa?


Tapi itulah yg manusiaManusia sering bisikkan di corong telinga...
--Universiti berbeda dunia, berbeza situasinya...
Perlu lebih tabah, kalau tak, kita rebah...--
Aku pegang itu, dan aku yakin aku berhadapan dengan merekaMereka...
Yang berbedaBeda...

Doakan setiap langkah aku...
Setiap jihad aku memungut ilmu...
Sedarkan aku bila terlihat aku terkapaiKapai dalam mimpi...
MengigauNgigau tika sendiri...
Lorongkan aku ke Siratul Mustakim...
Tika terlihat lorongku bercalaru...

Akhir kalam...
Innallahma'ana abadan abadaa..